Pro firmy v likvidaci

I po zániku společnosti nebo po ukončení činnosti není možné dokumenty původce zničit nebo vyskartovat před vypršením zákonem stanovených skartačních lhůt. Dokumenty musí být přístupné pro orgány státní správy, bývalé zaměstnance a podobně.

  • Podle platné legislativy se postaráme kompletně o dokumenty vzniklé po dobu činnosti
  • Pořídíme přesné seznamy kopírující stav dokumentů
  • Vytřídíme dokumenty ke skartaci
  • Provedeme odbornou skartaci
  • Vytřídíme dokumenty k uložení
  • Opatříme je spisovým a skartačním znakem
  • Na základě protokolu je převezmeme
  • Uložíme je do naší komerční spisovny po zákonem stanovenou dobu
  • Po jejím uplynutí je na základě povolení necháme skartovat
  • Převezmeme za Vás veškerou komunikaci se státními archivy
  • K žádosti o výmaz společnosti z Obchodního rejstříku opatříme pro likvidátora kompletní dokumentaci týkající se zabezpečení archivu a dokumentů

S místně příslušným státním archivem na základě omezené plné moci dohodneme zákonný postup podle konkrétních potřeb likvidované společnosti.

Vyhotovíme potřebné žádosti:

  • Žádost o výběr archiválií původce v likvidaci
  • Žádost o provedení výběru archiválií mimo skartační řízení
  • Žádost o provedení výběru archiválií ve skartačním řízení
  • Žádost o posouzení návrhu na vyřazení dokumentů ve skartačním řízení
  • Žádost o projednání zabezpečení archivu a dokumentů

Případné archiválie vzniklé z činnosti původce předáme do péče určenému státním archivu.

Dokumentace k žádosti o výmaz společnosti z Obchodního rejstříku:

  • Smlouvu o uložení dokumentů v komerční spisovně
  • Potvrzení státního archívu o projednání zabezpečení archivu úpadce či likvidované společnosti
  • Potvrzení o předání archiválií
  • Potvrzení o přebrání a uložení dokumentů společnosti „v likvidaci“ v komerční spisovně