
Pro firmy v likvidaci
I po zániku společnosti nebo po ukončení činnosti není možné dokumenty původce zničit nebo vyskartovat před vypršením zákonem stanovených skartačních lhůt. Dokumenty musí být přístupné pro orgány státní správy, bývalé zaměstnance a podobně.
- Podle platné legislativy se postaráme kompletně o dokumenty vzniklé po dobu činnosti
- Pořídíme přesné seznamy kopírující stav dokumentů
- Vytřídíme dokumenty ke skartaci
- Provedeme odbornou skartaci
- Vytřídíme dokumenty k uložení
- Opatříme je spisovým a skartačním znakem
- Na základě protokolu je převezmeme
- Uložíme je do naší komerční spisovny po zákonem stanovenou dobu
- Po jejím uplynutí je na základě povolení necháme skartovat
- Převezmeme za Vás veškerou komunikaci se státními archivy
- K žádosti o výmaz společnosti z Obchodního rejstříku opatříme pro likvidátora kompletní dokumentaci týkající se zabezpečení archivu a dokumentů
S místně příslušným státním archivem na základě omezené plné moci dohodneme zákonný postup podle konkrétních potřeb likvidované společnosti.
Vyhotovíme potřebné žádosti:
- Žádost o výběr archiválií původce v likvidaci
- Žádost o provedení výběru archiválií mimo skartační řízení
- Žádost o provedení výběru archiválií ve skartačním řízení
- Žádost o posouzení návrhu na vyřazení dokumentů ve skartačním řízení
- Žádost o projednání zabezpečení archivu a dokumentů
Případné archiválie vzniklé z činnosti původce předáme do péče určenému státním archivu.
Dokumentace k žádosti o výmaz společnosti z Obchodního rejstříku:
- Smlouvu o uložení dokumentů v komerční spisovně
- Potvrzení státního archívu o projednání zabezpečení archivu úpadce či likvidované společnosti
- Potvrzení o předání archiválií
- Potvrzení o přebrání a uložení dokumentů společnosti „v likvidaci“ v komerční spisovně